Ako na reklamu, ktorá nestarne

25.09.2019

Radi robíme veci inak. Uvedomujeme si, že dnešná doba je presýtená reklamou. Preto je dôležité ľudí zaujať a poskytnúť im obsah, ktorý je šitý na mieru. Kľúčom k úspechu je správne spojenie klienta, jeho produktu a formy prezentácie.


Žijeme v extrémne rýchlej dobe. Všetci sa všade náhlime a stále nemáme dostatok času na prácu, rodinu či záľuby. Štúdia z minulého roka od spoločnosti Microsoft potvrdila to, čo všetci tak nejak tušíme – že náš „attention span“, voľnými slovami dĺžka pozornosti a koncentrácie, ktorú sme schopní udržať, sa radikálne znížila. Kým v roku 2000 to bolo ešte 12 sekúnd, v súčasnosti je to iba 8 sekúnd u priemerného človeka. Je viac ako pravdepodobné, že vo svete presýtenom informáciami bude štatistika postupom času vykazovať nižšie a nižšie číslo. Reklamy sa na nás valia z každého rohu a nejak podvedome ich prestávame vnímať a filtrujeme. Ako teda ľudí zaujať a „donútiť“ ich našu reklamu pozerať, či dokonca si ju aj dobrovoľne vyhľadať?

 

Kľúčom k úspechu je správne spojenie klienta, jeho produktu a formy prezentácie. Najväčší zábavný rodinný park v Rakúsku, Familypark, ponúka zábavu pre celú rodinu. Na svoje si ale prídu najmä menšie deti vo vekovej kategórií 3+ roka. Keďže v súčasnosti sú na výslní hudobníci, skupiny či rôzne umelecké útvary, ktoré sa svojou tvorbou zameriavajú práve na deti všetkých vekových kategórií, rozhodli sme spojiť značku Familyparku s jedným z nich.

 

Bolo pre nás nesmierne dôležité, aby bol tento „influencer“ stotožnený s Familyparkom a jeho posolstvom. Ten vznikol ako malá rodinná firma a postupne sa vypracoval na dôležité miesto, ktoré už viac ako 50 rokov utužuje celé rodiny. Len za minulý rok ho navštívilo viac ako 716 500 osôb. Napriek úspechu a rastu si ale zachoval pôvodnú rodinnú atmosféru a štruktúru. Hľadali sme preto človeka, ktorý tvorbou oslovuje menšie i väčšie deti, ale zároveň svojou osobnosťou stelesňuje filozofiu značky. Po dlhšom pátraní sme ho našli – stala sa ním obľúbená speváčka Martina Jelenová, ktorú všetky deti zbožňujú ako Škriatka Fíha zo skupiny Fíha Tralala. Martina je veľkou profesionálkou vo svojom odbore, o čom svedčia aj patričné úspechy – napríklad jej patrí titul „kráľovná slovenského YouTube“, keďže jej videoklip k pesničke Bum Bác je najsledovanejším slovenským videom vôbec. V čase písania článku (september 2019) má na konte takmer 79 miliónov pozretí, a čísla stále rastú.

Maťu sme oslovili s jasnou víziou – chceli sme, aby úžasné prostredie Familyparku odprezentovala vo svojom videoklipe. Dôležitým aspektom bolo to, že Maťa samotná má dve malé deti a rada s nimi Familypark navštevovala aj pred našou ponukou. Spoluprácu teda prijala s nadšením. Pre zachovanie autenticity tvorby sme jej ponechali voľnejšiu ruku – sama si vyberala najvhodnejšie lokality v parku, kde sa potom natáčali jednotlivé scény. Videoklip sme odpremiérovali na YouTube ako darček na Deň detí, 1. júna 2019. Ešte niekoľko týždňov po premiére sme ho podporovali na sociálnych sieťach s grafikami – „Fíhovské leto vo Familyparku“ a za menej ako tri mesiace sme nazbierali pol milióna vzhliadnutí. Podstatnou informáciou je to, že tieto čísla budú postupne rokmi narastať a reklama nezostarne. Zostarnú iba deti, ktoré Fíhu v určitom veku sledovali, no mladšie ročníky ju budú objavovať znova a znova.